tisdag 25 oktober 2011

Kvalitativ tid med Gud och man-date med Toby

I fredags jag var vid bönekapellet på Bethel på eftermiddagen. Kände verkligen att jag behövde ta lite "quality time" med Gud så jag lade mig på gräset utanför kapellet i solen (det är fortfarande 25-30 grader om dagarna!).  Jag behöver verkligen ta tid bara jag och Gud. Det är extremt värdefullt. Jag har ständigt samtal med Helig Ande under dagarna och frågar Han om saker och Han säger saker till mig hela tiden. T.ex. om jag ska säga något till en person och är osäker på om det är lämpligt så kollar jag alltid med Honom först. Ibland säger Han: "nej, vänta med det." eller "inte till den personen" eller "ja gör det!". Men jag känner att jag saknat lite kvalitativ tid med Gud. För några år sen var det inte direkt något jag såg fram emot eller kände mig särskilt motiverad till. Då kändes det till stor del mer kravfyllt och som något jag borde göra. Men sen jag insåg att Gud inte kräver att jag ska umgås med Honom men blir väldigt glad när jag gör det. Precis som en kravlös vänskap med en av sina bästa vänner. Många spenderar största delen av sitt böneliv med att be om saker, men det går rätt fort att gå igenom olika böneämnen. Spenderar hellre större delen med att bara tillbe Gud eller samtala och bara hänga med Honom.

Jag lade mig i gräset utanför bönekapellet och bara njöt av Guds närvaro och pratade med Honom om alla möjliga saker. Oavsett hur jag känner mig så rinner all stress, krav, prestation och negativa tankar av mig när jag tar tid med Gud. Blir fylld av sån frid och förbehållslös kärlek. Får också helt fantastiska "revelations" genom saker Han säger. Saker jag aldrig hade kommit på själv. Om du vill växa i vishet så spendera tid med Gud och låt Han tala till dig. Kvalitativ tid med Gud är något jag känt att jag saknat senaste tiden. Det har mer varit korta stunder här och där. Precis som att jag behöver "quality time" med mina vänner här för att hålla relationerna levande så behöver jag det med Gud - den viktigaste relationen av alla. Tänk vad fantastiskt det är att ha en personlig och nära relation med Källan till allt som är gott.

Här är några bilder på hur det ser ut utanför bönekapellet. Väldigt vacker och rofylld plats.










På kvällen hade jag "man-date" med Toby. Vi har varit väldigt bra vänner sen tidigt under 1st year i fjol och vi såg direkt till att vara "intentional" med vår vänskap och att investera i den. Vi har delat livet i med och motgång. Skratt och gråt. "We do life together" som man säger. Vi ska båda vara borta mycket den närmsta tiden på olika ministry trips så fredagen var den enda tiden på länge som vi hade möjlighet att umgås. Vi gick ut för att äta middag tillsammans och vi gick till ett gäng olika restauranger, men hittade ingen som kändes bra. De flesta var alldeles för dåligt belysta och hade ingen vidare atmosfär. Det är viktigt för oss båda att det är lite stil på stället om det ska vara någon vits med att gå ut. Både jag och Toby är uppväxt med att gå ut på restauranger så vi tar inte bara vad som helst. Vi åkte tillslut till en av stans bästa restauranger som heter "Moonstone Bistro" - riktigt god mat. Det är inte ofta vi äter ute på finare restaurang, men vi ville unna oss det för en gångs skull. Mysig atmosfär och vi satt och snackade länge. Vi uppskattar båda god mat och gott vin och tycker om att prata om saker som berör hjärtat i timmar. Vi avslutade sen kvällen med bio. En grymt härlig kväll med en av mina bästa vänner.



Fick höra av Bill Johnson att någon hade sett "the Glory Cloud" på iBethel.tv och att det då hade dykt upp ett liknande moln hemma hos dem!! Grymt häftigt.

I morgon ska jag dra iväg till Santa Barbara för ministry trip under en vecka. Det ska bli en spännande resa och vi kommer att röra oss i Isla Vista som är ett av de största College och party-områdena i Santa Barbara. Det blir tydligen helt galet under Halloween-helgen och det är inte ovanligt att man ser soffor brinnande på gatorna. Typ det stuket. Crazy. Vi kommer att vara med en lokal församling för att uppmuntra och bygga upp dem och även ta del av en ministry som kallas "Jesus Burgers" - de delar ut hamburgare under fre/lör natt då alla College ungdomar partayar. Ska bli så grymt kul att åka dit. Har hört att Santa Barbara är en av de vackraste platserna i Kalifornien. Vi kommer även att åka 101 längs kustvägen för att ta oss dit och det har alltid varit en dröm att göra det. Ska tydligt vara hur vackert som helst. Kommer bli en vecka fylld av Guds kraft och fantastiska mirakler. Jag är grymt taggad!
Blir mer om det som händer i Santa Barbara i nästa blogg-uppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar