torsdag 2 december 2010

Ny AMT och svensk hemgrupp

Aaah härligt att vara tillbaka i skolan! Igår när jag var på väg ut från skolbyggnaden såg jag några tjejer som var helt whacked av den Helige Ande som flippade ur och skrattade hejdlöst och jag tänkte för mig själv "feels like home =)". Många människor känner sig obekväma med såna typ av manifestationer eller "utrbrott" eller vad man ska kalla det. Men här händer det så ofta att folk inte ens reagerar längre. Det händer i sanctuaryn (där lektionerna är), under gudstjänster, i skolcafét, på parkeringen, ja överallt :) ser ut som galenskap, men det är ren glädje! Vi hade även en sån "drinking session" idag med vår revival group då vår pastor John utbrast: "MERRY CHRISTMAS HAHAHA!!" och gick runt och whackade alla. I början av skolåret var det flera som verkade skeptiska till det, men nu garvar nästan alla och bara njuter av Helige Andes närvaro. Vi låg i en hög på golvet. Ska det vara så på en Bibelskola va? =D

Påbörjade en ny AMT igår som heter "divine union". Den handlar om närhet till Gud och om att få lära sig sätt så man kan komma ännu djupare in i Hans närvaro utan förhinder. Läraren heter Bonnie och är i 60-årsåldern. Väldigt inspirerande kvinna som har mycket att ge. Funderade tidigare på om jag skulle välja någon "track" med inriktning på youth ministry eller något, men jag kände inte riktigt frid med det. Var också intresserad av en AMT som heter "supernatural evangelism" som jag tror är grym och det är verkligen mitt hjärta, men jag upplevde ändå att Gud sa att jag skulle välja denna AMT. Är verkligen glad att jag gjorde det valet. "Divine union" kändes som prescis rätt grej för mig just nu!!

Bonnie pratade under första lektionen om meditation och hur det inte alls är något "new age" egentligen. Det handlar bara om att fokusera på Gud. Många människor är dåliga på att fokusera på en sak under en längre tid (vi är vana vid att hatta väldigt mycket i vårt samhälle) så det här är en färdighet man behöver lära sig. För många är det en utmaning i början då ens tankar lätt drar iväg åt något håll, men det blir bättre med tiden. Hon sa också: "In churches we're often educated beyond our experiences. This will take you in a closer experience" - tror det är väldigt sant. Hon gav bl.a. olika tips på hur man kunde använda Bibelverser för att fokusera då man kände att ens tankar flyter iväg. Hon pratade också om att det handlar om att släppa taget och inte försöka få det att hända, alltså upplevelsen av Guds närvaro. "We don’t have to hype anything up. If it’s God we don’t have to hype it up". Det handlar inte om att försöka få något att hända eller att försöka höra vad Gud säger. Man släpper taget och sen får Gud göra vad Han vill. Mindre strävande helt enkelt. Om han vill ge en bilder, ord, visioner eller annat så är det fine, men man försöker inte få det hända utan det får komma naturligt. Gud kanske bara vill att man ska vara tyst och vila i Honom. Bonnie pratade också om hur när man är i Guds närvaro så känner man sig helt tillfreds och avslappnad. T.ex. sa hon "If you're connected to God you will never have insomnia". De människor som är väldigt connectade till Guds närvaro är sällan stressade och bär på en enorm frid som bara gör livet så mycket bättre.  För vem vill inte ha frid?
Det handlar också mycket om att lyssna för ofta när vi ber så pratar nästan bara vi utan att lyssna på Gud. Det har iaf varit min tidigare erfarenhet. Han har väldigt mycket intressant att säga och visa en som man aldrig får ta del av om man aldrig tar sig tid att lyssna. Gud tränger sig ju aldrig på utan man måste själv vilja höra vad Han säger. Men Han talar alltid bara positiva saker som uppmuntrar och stärker en.
Som jag skrev i förra posten om hur jag försöker släppa taget om ambition och strävande så är precis det här jag vill komma närmare in i - intimitet med Gud. Det är en den grund jag vill bygga i mitt liv för när man är connectad med Gud så blir livet så mycket roligare och lättare och man får helt andra perspektiv på saker och ting.

Ikväll var jag även på svensk hemgrupp. Har haft det en gång förut och vi har det några gånger per termin. Vi drack glögg och åt pepparkakor och hade det bra. Skönt att få hänga med svenskar för en gångs skull. Blir alltid en speciell gemytlig stämning när det bara är svenskar på något sätt.  Känns väldigt familjärt och bekvämt :) Vi hade gjort "prophetic art" till varandra då vi bara målade någon bild och kanske något ord om man ville det. Jag tycker egentligen inte alls om att måla eller rita, men jag kan inte säga nej till en utmaning. De gavs sen i present till någon slumpmässig. Det var häftigt hur många som fick bilder om precis de saker som Gud talat in i deras liv om tidigare! Många fick bekräftelser på det! Efter det hade vi en grym stund av lovsång, bön med mycket skratt och fyllt av Guds starka närvaro. Många blev "fulla" på Anden.
Såna härliga och fina människor! Är bl.a. en andraårselev med som kommer från en liten by utanför Luleå. Inte alls så långt ifrån Boden där jag växt upp med andra ord!! Riktigt skön snubbe som är en sån njutare av Guds närvaro. Hans beskrivning av Bethel var: "jag blev helt whacked under första året, och jag har inte nyktrat till sen dess!" Haha =).

Btw, om ni vill se hur det kan se ut när någon blir fylld med Helig Ande (eller "full" som man säger) så kan ni kolla på det här klippet: Holy Spirit Wedding Så sjukt kul =D

Om ni vill ge ett bidrag till min missionsresa till L.A. i mars kan ni göra det på:
https://www.ibssm.org/?action=donate&target=missions&student_id=211495
Har fortfarande 700 dollar att betala så alla bidrag uppskattas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar