fredag 17 december 2010

Vill ni se ett ben växa ut?

Igår hade vi vår sista treasure hunt activation för terminen. Vi gav varandra profetiska målningar vi gjort och drog sen slumpmässiga namn till vilka vi skulle ge dem till. Kul! Sen skulle tog vi en stund och bad för att ben skulle växa ut. Antingen för de som vill bli längre (hehe, vet inte varför Gud gör det, men varför inte? =D) eller för de som har ett av benen som är för kort. 18 ben växte ut! 18! Helt grymt. Filmade ett av dem så om ni vill se det med era egna ögon kan ni kolla på filmklippet nedan. Killen ville bli längre så precis innan jag hade börjat filma så hade högerbenet växt ut en rejäl bit. Kolla när hans vänsterben växer ut flera cm på bara några sekunder!!!




Denna veckan har det vart en massa olika julfester. I tisdags var vi hemma hos Kris Vallotton tillsammans med alla som är med i ett lovsångsteam i 1:a och 2:a året. Vi var ca 40-50 pers. Riktigt schtekigt hus med pool, stor gård m.m. Vi hade även "white elephant gift"-utdelning. Det innebär att man köper en present till någon anonym, ofta så billigt och så skämtsamt som möjligt. Jag hade en bild på mig själv som varit ett stående skämt här under de senaste månaderna (den är väldigt "sultry" som man säger haha) så jag ramade in den och slog in den. Höll på dö av skratt när en av mina kompisar Isaac öppnade den =).

Vi hade också julfest med vår Revival Group. En kille som heter Nate läste julevangeliet och härmade en afro-amerikansk predikant - sjukt kul! =) Sen höll vår pastor John ett väldigt bra tal. Han pratade om att det för vissa kan vara lite jobbigt att åka hem på julen med sina familjer för det är inte alla som förstår vad vi gör på Bethel och tycker att det en massa konstigheter som försiggår som helande, "drunk in the spirit" och annat. Men också att det blir extra uppenbart hur mycket man har växt när man kommer till en annan miljö än den man har varit van med de senaste 3 månaderna. Vår Revival Group är verkligen grym och Gud har "hällt ut" en enorm glädje över gruppen denna termin. Det är verkligen en uppenbart stor skillnad.

Det jag gillar med alla festerna är den avslappnade stämningen. Man kan klä upp sig fint om man vill, men det är inget krav och ingen tittar snett på en om man kommer i sina "vanliga" kläder. Så har jag inte upplevt i så många sammanhang tidigare. Sen är ju visserligen amerikanare väldigt avslappnade vad gäller kläder.

Tidigt imorgon bitti åker jag och min kompis Aaron mot södra kalifornien. Stannar nog hos honom i Orange County över natten och sen åker jag till San Diego på söndag för att fira jul med min vän Mike, hans fru Sofia och deras familjer. Det ser jag framemot. Är riktigt kallt och regnigt här just nu och i San Diego har jag hört att det typ är 25 grader varmt året runt. Inte helt fel även om det inte blir en vit jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar