tisdag 6 december 2011

"Healing School" med Bill Johnson & Randy Clark i Springfield, Missouri

Ni anar inte hur länge jag tänkte skriva på den här bloggen. Här kommer den äntligen! Har hänt mycket senaste veckorna, men jag vill särskilt skriva om när jag var på ministryresa i Springfield, Missouri för några veckor sedan. Jag och 9 andraårselever var med Bill Johnson på Healing School tillsammans med bl.a. Randy Clark och Will Hart.

Vi stannade till vid IHOP (International House of Prayer) i Kansas City på vägen dit.

På konferensen undervisade de om allt från: "words of knowledge", 5-step prayer model, impartation (handpåläggning för att ta del av andras "anointing"), hur man hanterar när människor inte blir helade och mycket annat. Dagarna var långa. Vi började strax innan 9 och höll ofta på fram till 23-24 på kvällen. Fattar inte att Bill som snart är 58 år orkar med de intensiva dagarna. Men han skulle aldrig klara det utan "nåd från Gud" sa han. Han blir t.ex. aldrig någonsin jetlagged var han än åker i världen, vilket helt klart är något övernaturligt.

Fick väldigt många Words of Knowledge under mötena vi hade. Innan jag åkte hemifrån pratade jag med en kille som flödar helt otroligt bra i "Kunskapsord". Han brukar få 10 i rad på människor som är helt spot-on för vad de har för problem. Människor har mer fysiska besvär än man tror och, allergier och andra saker som inte fungerar som de ska. Han sa: "det är enkelt att få 10 kunskapsord i rad och nu när jag berättat det för dig så är det lätt för dig också om du väljer att tro på det." Jag satt vid ett av de första mötena och fick olika kunskapsord. Vissa av dem kände jag fysiskt på kroppen - alltså jag kände smärta på särskilda punkter där jag normalt inte brukar ha smärta. Jag skrev ned ett gäng av dem. De här var de jag skrev ned under första mötet:

  • Left side of head 
  • Left side of neck
  • Right knee
  • Upper right arm, right below shoulder - lack of movement 
  • Right heel - fracture  
  • Gluten intolerance

Sen ställde jag mig som en av ca 40 pers i ministry team där människor fick komma fram och få förbön för helande. Jämför kunskapsorden med de jag bad för. 4 av 6 var de kunskapsord jag fick och det är ju "lustigt" att just de kom fram till mig för att få bön för de specifika sakerna, även om jag ibland fick "right side" och det var "left side" de hade ont på. Glutenintolerans fick en av mina kompisar be för som stod bredvid. Här är några vittnesbörd från de jag bad för under den sessionen:
  • Pain and lack of movement right below left shoulder. 50% better. Improved movement.
  • Woman Healed from MS in 1989, but still weak in her body. Experienced 30% more strength in her body. Felt a difference shaking her hand. 
  • Man with heel pain (felt like brides bone) - left foot 80% after several prayers. Right fott 100% after one prayer. I felt heat on his heel.  
  • Man with problems with his immune system. Felt the presence and God doing something in his intestines. Not sure if he got healed or not.
  • Man with pain in neck, shoulders and back. Floating rib fully healed. We clapped and thank God and after that he felt something loosening up in his neck although the pain was still there.
Så fantastiskt att få vara med om vad Gud gjorde! Och det här var bara på första sessionen. Över 100 pers blev helade innan lunch den dagen. Över 600 helande ägde rum under konferensen. Blir mycket att ens skriva om alla helanden jag personligen såg! Ett helande som var helt fantastiskt var en äldre kvinna som jag bad för. Hon hade "two missing discs" (vad heter det på svenska?) och det gjorde att hon hade tappat känseln i högra benet. Jag bad att Gud skulle skapa nya "diskar" i hennes rygg och jag bad bara en gång och hennes känsel kom tillbaka! Jag bad henne sen att böja sig fram och hon gjorde det vilket hon inte kunde göra en minut tidigare. Hon kunde böja sig fram men inte tillbaka tidigare, men nu kunde hon det så det verkar väldigt troligt att Gud återskapade hennes "discs". Det visade sig sen att hon var faster till en kille i min Revival Group. Helt otroligt. Här flyger jag till andra sidan USA och så råkar jag be för en en min grupps faster! Jag gav henne min email och bad henne skicka ett mail till mig när hon har röntgat ryggen för jag vill veta vad som hänt och om hon har nya "discs" nu.

Lyssna på den här fantastiska historien från en ung tvåbarnsmamma om hur hon hamnade i en bilolycka och hur Gud räddade hennes liv när läkarna sa att hon inte skulle överleva. Hon hade fortfarande problem med nacke och rygg, men Gud helade henne när jag och några bad för henne. Helt fantastiskt vittnesbörd och hennes nacke började knaka högt när vi bad för henne:


Här är samma kvinnas vittnesbörd, från scenen. Slutet är sjukt roligt! :)



En sak jag insåg var hur många det är som behöver emotionellt helande. Ofta kan de vara det som orsaker de fysiska besvären. Om orsaken till de fysiska besvären är emotionella så kommer det inte hjälpa att bara be för fysiskt helande. De kommer förmodligen att känna sig bättre där och då, men problemen kommer tillbaka eftersom att rotproblemet fortfarande kvarstår. Jag gjorde en enkel SOZO på en kvinna som hade smärta som var tydligt att det berodde inre saker. I de fallen handlar det alltid om att människor tror på lögner så då behöver de avsäga sig de lögnerna och höra Guds sanning. Jag ledde henne bara i att fråga Gud om vad problemet var och att sen lyssna på vad Han sa var sanningen om henne och vad Han ville ge henne istället. Egentligen säger jag ingenting till personen utan låter Gud sköta snacket under de tillfällena. De Han säger är mycket kraftfullare än något jag kan säga. Människors liv förändras på ögonblick. Vi kom en bit på vägen och en del av hennes smärta försvann, men det fanns fortfarande saker kvar och jag kom inte så mycket längre. Jag känner att jag verkligen vill lära mig mer om SOZO och inre helande för att bättre kunna hjälpa människor som behöver inre helande. Det är något jag vill växa mer i för jag har inte så mycket erfarenhet än på det området.

Vi hade också förmånen att få tjäna under Bills ledning. En av dagarna hade vi en längre frukost tillsammans med honom och pratade om livet. När man umgås med Bill så förstår man varför han är en sån framgångsrik ledare. Det är för att han är så framgångsrik i livet. Han vet och förstår att de små sakerna i livet är de som är allra viktigast. Att vara trofast i det lilla. Han har inte alltid varit en känt namn (och inte för att det har något värde för honom i sig). Det fanns en tid då han hade bönemöten och han var den enda som dök upp ibland, men han fortsatte att vara trofast. Bill pratade mycket om familj och man förstår varför det är så viktigt för honom. Han pratade om hur viktigt det är att inte vara borta från sina barn för länge i sträck. 10-12 dagar som mest sa han för sin egen del. Annars bildas misstro hos dem. Han berättade också om hur det är att vara ett "känt ansikte" och att människor tror att han är en super-människa. De ser honom på ett sätt som han själv inte själv ser sig, men han förstår att det är ett uttryck från dem av att ge ära till Gud. I hans ensamma tid med Gud ger han bara tillbaka det och säger: "I believe this belongs to You." Det är intressant hur Bill inte ser sig själv som en strateg. Han sa: ”I don’t operate well thinking about what’s gonna happen unless God tells me specifically. I don’t strategize. I just position myself for what He is going to do.”
Det var en ära att få resa med en sån fantastisk förebild och pionjär som Bill. En sann hjälte som förändrar världen. Nyckeln till hans framgång är att han "does life well" på alla områden, särskilt när det kommer till relationer med andra människor och till Gud.




Har växt väldigt mycket de senaste veckorna. Saker har hänt på djupet i mig och jag har blivit fri från rädslor - bl.a. rädslan för konfrontation men även andra saker, blivit mycket bättre på att sätta gränser och skydda mina prioriteringar. För gränser handlar inte om att skydda sig från andra människor utan att skydda sina egna prioriteringar. Jag har lätt låtit mig övertalas till saker som jag egentligen inte vill p.g.a. att jag varit konflikträdd. Eller rädd är väl att ta i, men jag har starkt ogillat det. Jag är en person som får andra att må bra och känna sig uppmuntrade och nöjda med sig själva. En styrka som kan bli en svaghet om det inte även finns plats för konfrontation. Har fått mycket genombrott genom "Single Life Workshops" när det kommer till relationer. Kan berätta mer om det en annan gång.

Det är en spännande säsong i mitt liv. En tid av förberedelse där Gud utvecklar min karaktär för att kunna bära den välsignelse som Han vill ge mig. Han vill gärna ge oss alla det, men har vi inte karaktären att klara av att bära det kommer det att krossa oss. Vet inte alls hur framtiden ser ut, men jag fokuserar på den unika säsong jag är i nu och fokuserar på det ligger framför mig i dag och att göra det så bra jag bara kan. Det är mycket skönare att leva så än att oroa sig över nästa steg. Hur väl jag förvaltar det jag har nu kommer att påverka vad som händer sen. Gud kommer att öppna och stänga de dörrar Han vill. Det enda jag vill är att vara i Hans vilja. Det är bara där jag hittar min djupaste tillfredsställelse. Jag kan inte nöja mig med "second best".

2 kommentarer:

  1. Hej,
    vilken herlig blogg - det är så gott att läsa om och tänka på unga människor som jagar efter Gud och allt det goda Han har för oss. Att få vara vid Bethel över tid, måste vara underbart. Jag har varit på semester på IHOP- KC två gånger - underbart det också. :)

    När du en dag kommer hem, vill du kanske med tiden bli en av de som göra kyrkan annorlunda i Sverige. :) Vill du ta Skåne med i dina böner då och då, be att flera visionära och radikala troende skall känna kallelse för att komma hit. :)
    God bless you. :)

    http://profetiskt-ljus.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Dragonfly:

    Ja det är verkligen underbart att få vara på Bethel. IHOP verkar grymt det med. Kul att du varit där! Antar att du gillade det eftersom du varit där två gånger?

    Jag vill absolut se Sverige förändrat och den dagen jag återvänder, när det än blir, så kommer jag att vara överlåten till det. Tror att Gud kommer att resa upp människor som redan finns i Sverige till att bli mer brinnande, men Han kommer även sända människor från andra delar av världen.

    God bless you too :)

    SvaraRadera