lördag 10 december 2011

Ikväll fick jag äntligen se "The Glory Cloud"

Ikväll fick jag äntligen se det omtalade "Glory Cloud" som har dykt upp under flera gudstjänster på Bethel. Jag har alltid råkat vara borta när det har dykt upp och idag tänkte jag faktiskt på att jag gärna skulle vilja se det. Inte för att spelar någon roll för min tro eller påverkar mitt engagemang, men det verkade väldigt coolt. Det var inte av någon annan anledning än det :) Jag gillar helt enkelt att se när Gud gör häftiga saker även om det inte verkar vara till någon viss "nytta". Gud skapade världen vacker för att vi skulle få njuta av den bara för sakens skull. Under kvällsgudstjänsten ikväll så började det glittra lite under predikan runt på lite olika ställen i rummet. Man kunde se det men det var inte jättemycket eller jättetydligt. Efter gudstjänsten står jag och snackar med av mina kompisar Dave. Helt plötsligt under vår konversation så utbrister Dave: "Oh my gosh!" och pekar åt andra sidan rummet. Jag vänder mig om och upp mot taget på ena sidan av rummet är det fullt av guldglitter!! Det ser inte riktigt ut som ett moln denna gång utan det är som att det är en massa massa små stjärnor i taket som gnistrade och glittrade.  Det syntes verkligen tydligt och jag stod helt förundrad och tittade på det. Jag gick runt och kollade från olika vinklar också och det syntes lika mycket från alla håll. Det finns inte en chans att det skulle kunna komma från någonting typ en maskin som skulle spruta guldglitter eller något sånt. Det fanns inget där och det dök upp från ingenstans. Det märkliga var att "guldglittret" verkade röra sig uppåt av någon anledning. Vet inte varför. Det är verkligen fantastiskt att verkligen få "se" Guds härlighet. Bill har pratat om att han tror att vi kommer att få se mer tecken på Guds synliga "glory" och att det kommer att bli kraftfullare och dyka upp på gatorna och i sammanhang utanför kyrkan. Det är en spännande tid vi lever i!

2 kommentarer:

  1. Underbart att höra! Gud är god. Be att Han sänder pengar och hjälp till de fattiga på Afrikas horn också.

    SvaraRadera
  2. Menar du i Somalia? En av mina rumskamrater är nämligen på väg dit just nu med massor av mat. De riskerar livet för att hjälpa människor där så hjälp är på väg!!

    SvaraRadera