söndag 26 september 2010

Gud helar på galen fest!!

Igår kväll var jag på en riktigt galen fest! Vi var hemma hos några tjejer som går på Bethel. Det var säkert 20-30 pers där och folk blev rätt fulla på Helige Ande, inklusive jag själv =). För er som inte vet vad att vara "full" på Helige Ande är så påminner det en del alkohol-berusning. I alla fall är det så det ser ut. Jag har själv aldrig varit alkoholberusad så jag kan inte riktigt säga. De som jag pratade med som varit med om båda säger att vara full på Helige Ande är mycket bättre. Personen som är "full" kan få svårt att stå, raglar omkring, ögonen sjunker ihop eller också börjar personen skratta hejdlöst, skaka, faller ihop i en liten hög på golvet eller en kombination =). Många som inte är van vid det kan nog tycka att det verkar konstigt och vissa kanske t.o.m. känner ett obehag inför det. Jag tycker också att det ser knäppt ut men jag vet bara att när jag är en av de som blir helt uppfylld av Gud så bryr jag mig inte om hur jag ser ut inför andra människor. Allt utom Hans närvaro bleknar bort i jämförelse. Igår var jag en av de som låg på golvet. Vet inte hur länge men det var ett bra tag. Det var grymt härligt i alla fall haha =). Så fort jag försökte resa mig upp kom nån och förmedlade en till dos av Helige Ande och så var jag tillbaka på golvet. Det går helt enkelt inte att stå när man slås av Guds kraft.
Det känns verkligen skönt att vara på en plats där allt är tillåtet. Några kanske ligger på golvet, andra står och snackar och käkar snacks och några andra kanske spelar gitarr och sjunger sånger. Människor är fria att göra det de känner för och ingen tänker: "och vad håller han på med? Har han blivit knäpp?"
Gud rör vid människor på olika sätt beroende på vad en person behöver just då helt enkelt och det är inget att vara rädd för. Gud kommer dessutom inte att röra vid en om man själv inte vill det för Gud tränger sig aldrig på.

En av tjejerna på festen började berätta om ett tillfälle då de hade bett för en massa människor vars ben var för korta och alla växte ut. Jag sa till henne: "jag tror att ett av mina ben är för kort". Jag får nämligen ont efter ett tag när jag står upp (särskild under lovsången i början av en gudstjänst) och jag har känt att mitt högra ben är för kort. "Vi kollar!" sa hon. Jag satte mig med ryggen mot en stol och så höll jag upp benen rak ut. Hon sa att det högra benet var för kort. Hon hade rätt och jag hade inte sagt till henne vilket ben det var ens. Hon och några till började be och direkt känner jag en mild smärta i nedre delen av ryggen på högra sidan. Det var helt oväntat. Har hört om många vars ben växt ut, men alltid trott att jag skulle kännas de mest i själva benet. Kanske var det mina muskler som var för korta på högra sidan av ryggen som gjorde att benet var för kort? I alla fall så började benet VÄXA UT mitt framför mina ögon!! Det var en helt sjuk upplevelse!! Kändes så grymt märkligt. Det hela tog typ 30 sekunder och sen var det klart. Helt fantastiskt! Brukar nästan alltid få ont i ländryggen en bit in i lovsången i kyrkan, men idag kände jag ingen smärta alls på morgongudstjänsten!
Det kom sen en annan snubbe som trodde att hans ben var för kort. Jag sa att vi kan kolla så han satte sig mot stolen precis som jag gjorde. Jag höll ut hans ben spikrakt och såg att det vänstra var för kort. Man såg tydligt att fotkulorna inte var i linje med varandra. Det roliga var att en snubbe på festen plötsligt började få ont i högerfoten och han tog det som ett tecken att han skulle be för någons fot och så får han se att vi precis är på väg att be för en killes fot så han hakade på =). Vi började be och jag såg till att jag höll hans ben i samma position hela tiden och sakta men säkert växte foten ut!! Nu var fotkulorna i perfekt linje med varandra! Det kom sen mer och mer folk som ville ha bön. En tjej hade nacksmärtor och blev helt helad och en kille hade problem med ett knä och kunde inte sporta längre och han blev också helad! Vi bad även för en tjej med skolios men vet inte om hon blev helad. Bad också för ett problem med mina urinblåsa som jag haft i 7 år, men jag blev inte helad från det. Jag har dock tro för att jag kommer bli helad från det inom en snar framtid! Alla blev som sagt inte helade men mer än hälften av de vi bad för! Rätt bra odds =). Gud är goood!!!

En fantastisk kväll och jag har en stark känsla av att det här bara är början för vad jag kommer att få vara med om den närmsta tiden...

3 kommentarer:

  1. Hej Christian!

    Tack för din berättelse, det låter helt fantastiskt, jag skulle så gärna vilja uppleva något liknande. Jag blev verkligen inspirerad av din berättelse, tack!

    Fredrik Svärdsten

    SvaraRadera
  2. Tjena Fredrik!

    Kul att det kom till glädje för dig och du blev inpsirerad! Om du vill vara med om samma sak så är det redan klart för Gud vill mer än gärna använda oss till att hela människor. Varje problem, sjukdom eller skada är bara ännu en möjlighet för Gud att visa sin kraft! Man inser hur lite man själv kan göra och att allt handlar om vad Han kan göra. Allt är genom Hans kraft som gör allting möjligt!

    Hoppas allt är bra med dig!

    Bless /Christian

    SvaraRadera