fredag 15 oktober 2010

Road trip till Redwoods

Igår fick jag chans att uppfylla en av mina drömmar här i livet - att åka och se världens största träd Redwoods! Ni vet de där som är med när de är på skogsplaneten i Star Wars - Return of the Jedi. Efter som det är konferens på Bethel den här veckan och vi är lediga från skolan tors-fre tänkte vi ta chansen. Vi åkte på morgonen ett gäng på 10-12 pers från min klass mot kusten till Redwood National Park. Det tog bara  ca 3-4 timmar att köra dit. Wow, vilken upplevelse det var! Så otroligt mäktiga träd. Man känner sig verkligen liten när man går omkring i de skogarna. Träden är flera meter breda och kan bli över 100 meter långa! Vissa av träden är t.o.m. 2000 år gamla. Var helt fascinerad över att bara gå omkring i skogarna och njuta av den fantastiska naturen. Gud gjorde ett bra jobb =). Åkte med flera från ett av lovsångsteamen jag är med i ("team 3") och vi hade verkligen supertrevligt! Var även en kille med som växte upp som Amish. Väldigt intressant att höra om hans uppväxt utan elektricitet på en farm helt isolerad från samhället. Han hade definitvt koll på hur man skulle tämja en häst, fånga djur och annat om överlevnad ute i naturen. Han sa: "I just wanna take a knife, and go out and survive without anything for 30 days." haha. Han hade en lustig accent också som många Amish har. Lät precis som Randy Quaids karaktär i filmen Kingpin för er som sett den =). Han är dock inte längre som Amish då hans familj blev kristen när han var 12, men det var intressant att höra om hans annorlunda uppväxt.
En lång, men verkligen grym dag. Kommer leva på det länge!

I ons kväll träffades vi och åt middag med "lovsångsteam 4" som jag är med i (det "internationella teamet"). Vi hade så grymt roligt tillsammans! Det har verkligen funnits ett starkt band mellan oss sedan första gången vi träffades. Jag tror jag aldrig har varit med om att bli en familj med en gäng människor på ett sånt starkt sätt så snabbt. Särskilt med tanke på att vi kommer från hela världen: Sverige, USA, Sydafrika, Australien, Nya Zeeland och Frankrike. Jag älskar verkligen varenda en av de människorna så mycket och vi har en stark connection med varandra. Verkligen Gud som satt just oss tillsammans i ett och samma team.

Har hänt en massa annat roligt i veckan som jag också skulle kunna berätta om, men jag måste ta och göra mina läxor nu. Vi har flera böcker som ska vara färdiglästa till veckan.

Här kommer några bilder från Redwoods-trippen:



Jonathan, jag och Sean

Stammarna på två redwood träd

Så vackert...

Jag och Brandon

2 kommentarer:

  1. christian! skriv oftare! det är jättekul att följa! :)

    SvaraRadera
  2. ellika! vad kul att du säger det! jag ska försöka skriva oftare och kanske kortare istället. det är bara så intensivt så ibland räcker inte tiden till! men tack för uppmuntran!

    SvaraRadera