onsdag 27 oktober 2010

"You look a little toasty there dude"

Träffade min Revival Group Pastor John idag på ett möte. Vi hade ett väldigt personligt samtal. John är intressant person. Han är 62 år gammal, har varit baptistpastor hela sitt liv fram tills för 5-6 år sedan då han och hans fru började på Bethel School of Ministry. Han tyckte mycket av de saker han såg var konstiga och gillade det inte alls, t.ex. att bli "full på den Helige Anden". Han blev helt whacked och Gud vände upp och ned på många av hans uppfattningar. Nu kallas han för "drunk John" =D. Han är en person som så starkt bär på Guds närvaro och glädje var han än går. Kände verkligen den Helige Anden tungt när jag snackade med honom. Hade t.o.m. lite svårt att gå när jag skulle gå därifrån, men det kändes sååå bra. Nån snubbe sa: "you look a little toasty there dude" när jag gick genom fiket på skolan :) Fantastiskt är det iaf för när Guds närvaro kommer över en så försvinner alla rädslor och problem och allt känns fantastiskt. Vill verkligen leva i det varje dag. Det betyder inte att man alltid är "full". Det är olika för olika människor och olika varje dag. Det behöver inte alltid synas utåt sätt (men det känns). Mitt liv har varit fullt av ambitioner och strävande, men när det kommer till Guds närvaro funkar inte det har jag märkt. Det handlar mer om att sluta försöka och bara ge upp och låta Honom göra det Han vill. Det är gratis och ingenting vi kan sträva efter att få. Handlar bara om att öppna upp sitt hjärta och ta emot. Jag har mycket att lära där, men jag lär mig varje dag.

Idag fortsatte Kris Vallotton att prata om sex och relationer och vi hade frågor & svar om sex. Elever fick ställa vilka frågor de ville och det handlade om allt till hur man ska prata med sina barn om sex till onani och oral sex - är det rätt eller fel? Flera av svaren tror jag förvånade många. Han har många sunda åsikter tycker jag som är väldigt långt ifrån fyrkantiga. Det märks att han haft mycket äktenskapsrådgivning och liknande för han har en stor förståelse och ser saker på ett vidsynt sätt.
Kris har överhuvudtaget inga problem att prata helt öppet om sex i en lokal fylld med 800 elever och han gör det på ett väldigt roligt sätt. Många skratt blev det minst sagt. Antar det är ofrånkomligt när det rör sig om det ämnet =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar