fredag 23 september 2011

Frihet från finansiella bekymmer och moralisk helhet

Hängde med min bästa tjejkompis Pat häromdagen på Starbucks. Hennes liv är verkligen ett sånt vittnesbörd på att Gud förser oss med det vi behöver. Blev så glad när jag fick höra vad Gud gjort i hennes liv senaste tiden! Hon sa att jag fick berätta om hennes liv här så jag tänkte att det kunde vara till uppmuntran för er alla :) Pat har haft slut pengar sen i julas men ändå lyckats ha råd med att betala hyra och fått pengar till mat. Hon har fått förlita sig på Gud från månad till månad, men Han har hela tiden försett. Från helt oväntade håll. Hon visste inte hur skulle få ihop för pengar till andra året eftersom hon inte hade några pengar och är från Sydafrika så hon kan inte jobba i USA. Men från ingenstans så betalade någon av en stor del av hennes skolavgift! Förutom det så FICK hon en bil i gåva av en kompis som ville investera i hennes liv. Och det slutar inte med det. Hon skulle vara husvakt åt ett pensionerat par för några dagar sedan och när hon träffar dem första gången så erbjuder dem henne från ingenstans att bo hos dem GRATIS så länge hon vill. Helt perfekt eftersom hon inte hade någonstans att bo. Hon får t.o.m. äta hur mycket hon vill av deras mat! De hade ingen aning om hennes situation, men de hade bara upplevt att Gud sa att de skulle erbjuda henne en plats att bo! Helt fantastiskt!!  Följ bara Guds röst och oroa er inte det minsta för pengar. Är det Hans vilja så kommer Han att förse. Det har Han gjort med mig. Härom dagen fick jag 5000 kr av några vänner helt från ingenstans bara för att de ville välsigna och investera i mig! Wow! Jag säger inte att det är fel att be folk om hjälp eller att erbjuda dem att donera till något i ditt liv som du vill göra. Tvärtom. Men oroa dig inte utan gör det du kan och låt Gud sköta resten. Jag inser mer och mer hur fria vi kan vara med att fatta beslut där vi inte tänker på pengar utan bara följer Hans röst. I Matteus 6:25 står det: "Därför säger jag: Oroa er inte för pengar till mat och dryck och för kläder att ha på kroppen. Livet är mer än att äta och dricka, och en människa betyder mer än kläderna hon har på sig." - antingen är det den verklighet vi lever i eller också är det inte det. Handlar bara om vem vi lägger vår tillit till. Det blir svårt för Gud att välsigna oss ekonomiskt om vi inte ens sätter vår tillit till Honom. Jag har en vän som sa att han hade märkt att när han var "off" och inte gjorde det Gud ville så slutade pengarna komma in, men när Han följde Gud så löste det sig. Han sa: "all I can say is that when you're in the middle of God's will it always works out." Tänkt vilken frihet vi kan leva i utan att behöva bekymra oss över sånt!

Senaste dagarna har jag verkligen upplevt Guds närvaro så starkt. Fick profeterat att det här skulle bli ett år av "mer av Guds närvaro" och hittills har det verkligen stämt. I tisdags kväll skulle jag gå och säga godnatt till några av min rumskamrater. De låg utslagna på golvet av Helige Andes närvaro och det tog inte lång tid innan jag hamnade där själv. Helt fantastiskt var det och vi skrattade och njöt i över en timme. Dagen efter så var det samma sak under lovsångspasset. Blev så sjukt whacked och jag och några kompisar hamnade i en liten hög på golvet efter ett tag hehe. Inte för att jag mäter Guds närvaro i om man faller ihop eller inte, men ibland blir det helt enkelt för mycket för att man ska kunna stå upprätt.

Onsdagen var en väldigt bra dag men också väldigt utmattande rent känslomässigt. Vi hade "family time" och några av ledarna berättade om sitt förflutna och saker de kämpat med och snedsteg de gjort. Tänker inte gå in något djupare på det, för det kändes som att det vara bara för de som var där, dvs. 2:a årselever. Oss som familj. Var en väldigt viktig och kraftfull stund för många. Väldigt jobbigt, men mångas sår blev helade. Önskar jag kunde dela det med er, men vissa saker går inte att uttrycka i skrift. Det är helt enkelt för starkt för att göras rättvisa på det sättet. Det var ett genombrott för många människor och jag tror inte det fanns många i rummet som inte grät. Det är så viktigt att ta itu med sitt förflutna och "junk" i ens liv. Jag insåg att det fanns en sak jag borde göra som jag bordet ha gjort för många många år sen men inte gjort, så jag tog tu i med det. Vi är kallade till en så mycket högre standard och så mycket mer frihet i våra liv som kristna. Så många väckelser har dött ut p.g.a. moraliska snedsteg. Kraft är extremt viktigt i en kristens liv, men karaktär är minst lika viktigt. Hur många kristna har inte kallats hycklare för att de säger en sak och sen gör en annan? Hur du lever ditt liv är det absolut kraftfullaste vittnesbördet du har.

I morgon fyller min kompis Toby 25 så vi är ett gäng som ska åka till Ashland, Oregon över dagen och ha en riktigt skön dag tillsammans. Blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar