måndag 26 september 2011

Tripp till Ashland

I lördags var vi till Ashland, Oregon för att fira min kompis Tobys födelsedag. Jag, Toby, två av hans rumskamrater Tyler och Quillan och Emannuelle, Savannah och Jasmine åkte dit. Ashland är en mysig liten stad som bara ligger drygt 2 timmar från Redding precis över gränsen till Oregon. Den har en riktigt skön småstadskänsla och ligger i en dal. Vi gick runt, drack gott kaffe (svårt att få tag på i Redding), åt lunch, blev "förföljd" av en mimare, gick på bageri och såg några löljigt begåvade gatumusikanter. Väldigt lugn och skön dag med goda vänner.











På vägen hem stannade vi i en småstad för att äta middag på Black Bear Diner. Jag var en av de sista att komma ut från restaurangen efteråt. När jag gör det står redan de andra och sjunger gamla hymner för några äldre människor. Vet inte hur det började men de ville höra dem och eftersom vi alla håller på med musik var det klart att vi sjunga för dem. När vi sjungit klart sa jag: "We really wanna bless you guys. Is there anything you need prayer for? Do you need any physical healing?" De hade olika problem - en hade problem axlarna, en ont i knät och en hade problem med musklerna och hon ville också ha bön för sin tro. Vi bad för alla samtidigt i en kort bön. Han med axelproblemet märkte ingen skillnad, hon med ont i knät kände hur all smärta försvann och hon med muskelproblemen kände sig allmänt bättre. Emmanuelle profeterade och uppmuntrade den sista kvinnan (som hade muskelvärken). Det var jätteglada efteråt. Vi hade inte planerat att åka till Ashland för att be för människor, men vi råkade bara stöta ihop med några fantastiska äldre människor och de hade behov som bara Gud kunde hjälpa dem med. Hade gärna sett att alla blev helade, men jag gläds över kvinnan som inte längre hade ont i knät. Bill brukar dessutom säga: "If you can't rejoice in a healed headache, He wont entrust you with an empty wheelchair."

Igår spelade jag på Twin View lovsångsgudstjänst. 3 timmar av konstant matade gjorde att jag har träningsvärk idag. Antingen får jag sluta att slå så hårt (svårt eftersom att de hetsar mig till det haha) eller också får jag börja öva igen om jag ska orka med det här :) Det var väldigt kul iaf. Älskar Twin Views "worship and prayer"-kvällar!

Idag ska jag äta lunch med en av Crystals interns John, sen ska vi profetera över första årselever och sen ikväll är det Single Life Workshop! Ännu en fantastisk dag väntar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar