måndag 5 september 2011

Överväldigad av känslor

Nu är jag på plats i Redding och har varit här i några dagar och njutit av Kaliforniens soliga väder. Det är verkligen skönt att vara här och att få njuta av vackra Kalifornien. Men det har varit mer omskakande än jag trodde att komma tillbaka. I fredags träffade jag flera av mina kompisar och det var så emotionellt starkt att få se dem. Älskar dem så mycket och det är något speciellt med människor som man gått igenom mycket tillsammans med under ett års tid. Allt från vardag till smärta, glädje och stora inre förändringar. Vi har gjort allting tillsammans. Satt på ett lunchställe med min vän Pat och hennes syster då plötsligt en efter en av mina vänner dök upp. "Oh my gosh is that Christian Tapper!!?" utbrast en av dem. Sen dök det bara upp fler och fler vänner och det var så otroligt emotionellt stark att se dem. Vissa blir man tårögd av att se, andra kramar man om och bara asgarvar tillsammans. Hade inte tänkt på hur starkt det faktiskt skulle kännas att få se dem och att vara här. Jag hade fjärilar i magen hela dagen!
En kompis som är ny i staden sa till mig: "Christian, I love how everyone loves you." Hon satte huvudet på spiken. Det är verkligen något fantastiskt att få uppleva den typen av kärlek och det går inte att beskriva i ord. Det måste upplevas. Bara att få se hur mycket människor älskar varandra här  och uttrycker det så fritt skulle kunna knäcka de flesta.

På gudstjänsten under fredagen var jag verkligen redo att lovsjunga av hela mitt hjärta så jag gick längst fram i Sanctuaryn som jag brukar. Lovsången var helt otroligt bra och Guds närvaro var så stark där inne.  Blev så överväldig av känslor att jag storgrät en timme i sträck genom hela lovsången. Jag kände bara så stor tacksamhet och över allt i mitt liv - att jag får vara i Redding, hur Gud har tagit hand om mig ekonomiskt under sommaren och på alla möjliga sätt, alla mina fantastiska vänner som älskar mig och som jag älskar och bara sån förväntan för vad Gud kommer att göra under det närmsta året. Jag känner mig världens mest välsignade människa och jag saknar inget. Det blev bara för mycket. Kändes som att Gud bara skar upp mitt hjärta och jag bara kände Hans kärlek så påtagligt. Det känns som att Han gör mig redo för att ta emot mer.
Jag ber att du som läser det här ska bli fullkomligt omsluten av Guds kärlek, att du ska få en stark uppenbarelse av hur mycket Jesus älskar varenda del av dig och att du får känna Helige Andes närvaro och kraft. Att Han ska öppna upp dig hjärta för att ta emot mer av Honom - för det finns så mycket mer att få. Mer än du tror eller kan drömma om. Låt inte det du tidigare varit med om få definiera och boxa in Gud för Hans kärlek är oändlig. Ju närmare du kommer Honom desto mer kommer du att känna av Hans närvaro på ett väldigt verkligt och påtagligt sätt. Släpp taget och försök inte kontrollera Gud. Du kommer att få uppleva känslor du inte trodde var möjliga.

Med många saker som jag varit med om i livet så har minnet av själva upplevelsen varit starkare än själva upplevelsen i sig. Ofta när man går tillbaka till något så märker man att man gjort det större i sin tankevärld än vad man egentligen upplevde. Men att vara här i Redding I Bethels kultur är precis tvärtom. Guds närvaro och människors kärlek är så mycket starkare än jag minns det. Jag är helt överväldigad. I morgon är första dagen av 2nd year. Ser verkligen fram emot det här året och är spänd av förväntan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar