tisdag 27 september 2011

Profetiska ord till första årseleverna

Igår profeterade vi andraårselever över första årseleverna. Vi satt i grupper om 4 - 2 från första året och 2 från andra året - och gav dem profetiska ord några minuter var från Gud. Jag var lite nervös eftersom jag inte känner några av de som går första året, men det är ju det som är hela poängen med att profetera :)
Var verkligen lätt att höra från Gud och varenda en som jag och min partner profeterade över blev berörd. En gång fick t.o.m. jag och min partner exakt samma ord till en tjej. "Shut up! I got the exact same word!" sa min partner och slog till mig när jag gav tjejen ordet. Det som är intressant med att profetera är att man ofta, i alla fall jag, bara får ett enkelt ord eller en riktning och sen så fort jag börjar tala ut det ordet så kommer det bara mer och mer. Det är bara att mata på. Vi har fått "the mind of Christ" som kristna så jag tror inte vi ska överanalysera det vi hör utan bara lita på att det är från Gud. Då blir man förvånad över hur bra det stämmer in. Ha inställningen: "jag kommer att göra från Gud, det kommer att stämma in på ditt liv och du kommer att bli berörd" så kommer du att få se fantastiska resultat. "Man kommer så långt på ett gott självförtroende" som min gamla trumlärare sa.
Det var väldigt kul att bli profeterad över i fjol, men det var ännu roligare att profetera över första årseleverna. Uttrycket: "Det är saligare att ge än att få" stämmer verkligen. Jag tycker det är roligare att gå andra året än första (och första året var helt fantastiskt!) därför att det är roligare att vara ledare än att ledas. Många pratar om hur mycket ansvar och press det kan vara som ledare och det kan vara i vissa situationer, men i det stora hela tycker jag att det är bättre. Jag tycker det är roligare att ge in i andras liv för man får tillbaka dubbelt så mycket själv. Det låter som att det skulle vara i motsatsförhållande men det är det inte. Fokuserar man bara på sig själv så kommer man inte få särskilt mycket och man kommer att känna sig väldigt otillfredsställd i livet. Vi är skapade för relationer och för att ge till varandra av allt det vi har. Det är så enormt givande när man ser andra människor berörda, uppmuntrade och förändrade av det man gör. Det tillfredsställer en djup längtan inom oss om att vara betydelsefulla för andra människor.
Jag känner verkligen så starkt för de som går första året. De är som våra småsyskon känns det som och jag ser fram emot att få bygga upp dem, uppmuntra dem och se dem växa.

På kvällen var det Single Life Workshop. Vi pratade om vikten av att våga vara sårbar och hur viktigt det är att vara ärlig. För ärlighet tar bort skam. Man kan inte och bör inte säga precis allt man tänker hela tiden - det är inte det som menas med att vara ärlig.  Det är viktigt att man delar med sig av att vara ärlig för andras bästa och att man gör det i kärlek. Men genom att vara ärlig så kommer man varandra mycket närmare. Ärlighet bygger upp tillit hos varandra. När man försöker låtsas så skapar det väggar i ens relationer och vi får inte den närhet som vi alla längtar efter.

Nu kommer min skjuts och hämtar upp mig när som helst. Vi ska på retreat i några dagar med min revival group och några andra revival groups från första året. Ska bli jättekul att lära känna människor bättre, särskilt de som går första året.

2 kommentarer: